PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Drodzy Uczniowie!
Na moich lekcjach zajęć komputerowych oraz informatyce nie potrzebujecie zeszytów. Pracujemy na komputerach, a zadania są dobierane tak, abyście byli w stanie wykonać je na lekcji. Jeśli jednak
nie zdążycie wykonać swojej pracy podczas zajęć, możecie ją przesłać w załączniku na mojego maila: iwona.kowalik@vp.pl. Pamiętajcie, aby podpisać się w mailu, żebym nie miała wątpliwości, kto jest autorem pracy:)
Iwona Kowalik
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
- ZAJĘCIA KOMPUTEROWE I INFORMATYKA
Nauczyciel: Iwona Kowalik
1.
Stałej ocenie podlegają:
·
praktyczne
prace sprawdzające;
·
prace
praktyczne na lekcji,
·
odpowiedzi
ustne,
·
aktywność
na lekcji;
·
umiejętność
tworzenia właściwej atmosfery podczas pracy w zespole;
·
umiejętność
pracy w grupie,
·
przestrzeganie
norm etycznych dotyczących poszanowania cudzej pracy i własności;
·
kreowanie
postawy przeciwdziałania wandalizmowi przejawiającemu się w postaci niszczenia
sprzętu i oprogramowania;
·
przestrzeganie
regulaminu pracowni komputerowej;
·
systematyczność;
·
prezentacja
prac;
·
samodzielność
pracy;
·
przygotowanie
do lekcji.
2.
Na
początku roku szkolnego nauczyciel omawia sposoby oceniania pracy uczniów
(komentarze lub ocena). Wspólnie z uczniami ustalają, jakie prace będą oceniane
komentarzami.
3.
W
ciągu półrocza uczeń powinien otrzymać przynajmniej 4 oceny.
4.
Ocena
półroczna wystawiana jest na podstawie pracy w ciągu całego półrocza.
5.
Ocenę
celującą może otrzymać uczeń, który poza obowiązkowymi pracami wykonywanymi na
ocenę bardzo dobrą wykonuje dodatkowe prace, bierze udział w konkursach lub
projektach informatycznych.
6.
Uczeń
w ciągu półrocza może być dwukrotnie
nieprzygotowany do lekcji.
7.
Nauczyciel
informuje ucznia o każdej jego ocenie i uzasadnia ją.
Wymagania na poszczególne
oceny:
- CELUJĄCA: uczeń uzyskuje za swoje prace oceny bardzo dobre i celujące. Nie ma ocen niedostatecznych. Aktywnie uczestniczy w lekcjach. Jest zawsze przygotowany do lekcji, poza przypadkami losowymi niezależnymi od ucznia. Wykonuje dodatkowe prace podane przez nauczyciela. Bierze udział w konkursach informatycznych. Jest kreatywny i samodzielny, proponuje nietypowe rozwiązania problemów. Zawsze przestrzega regulaminu pracowni oraz dba o przestrzeganie praw autorskich.
- BARDZO DOBRA: uczeń uzyskuje bardzo dobre i dobre za swoje prace. Aktywnie uczestniczy w lekcjach. Jest obowiązkowy i samodzielny. Zdobytą wiedzę stosuje do rozwiązywania problemów w nowych sytuacjach. Zawsze przestrzega regulaminu pracowni oraz dba o przestrzeganie praw autorskich.
- DOBRA: uczeń uzyskuje za swoje prace oceny dobre lub zbliżone do dobrej. Bez zastrzeżeń pracuje na lekcji. W pracy korzysta z pomocy nauczyciela w niewielkim zakresie. Poprawnie stosuje wiadomości, rozwiązuje samodzielnie typowe problemy.
- DOSTATECZNA: uczeń uzyskuje za większość prac oceny bliskie ocenie dostatecznej. Stara się być aktywnym na lekcji. Wykonuje poprawnie typowe polecenia o średnim stopniu trudności
- DOPUSZCZAJĄCĄ: uczeń uzyskuje za większość prac oceny bliskie ocenie dopuszczającej. Rozwiązuje problemy typowe, o niewielkim stopniu trudności, także z pomocą nauczyciela. Zna podstawowe pojęcia.
Komentarze
Prześlij komentarz