PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA


Drodzy Uczniowie!
Na moich lekcjach zajęć komputerowych oraz informatyce nie potrzebujecie zeszytów. Pracujemy na komputerach, a zadania są dobierane tak, abyście byli w stanie wykonać je na lekcji. Jeśli jednak
nie zdążycie wykonać swojej pracy podczas zajęć, możecie ją przesłać w załączniku na mojego maila: iwona.kowalik@vp.pl. Pamiętajcie, aby podpisać się w mailu, żebym nie miała wątpliwości, kto jest autorem pracy:)



Iwona Kowalik


PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
- ZAJĘCIA KOMPUTEROWE I INFORMATYKA

Nauczyciel: Iwona Kowalik



1.      Stałej ocenie podlegają:
·         praktyczne prace sprawdzające;
·         prace praktyczne na lekcji,
·         odpowiedzi ustne,
·         aktywność na lekcji;
·         umiejętność tworzenia właściwej atmosfery podczas pracy w zespole;
·         umiejętność pracy w grupie,
·         przestrzeganie norm etycznych dotyczących poszanowania cudzej pracy i własności;
·         kreowanie postawy przeciwdziałania wandalizmowi przejawiającemu się w postaci niszczenia sprzętu i oprogramowania;
·         przestrzeganie regulaminu pracowni komputerowej;
·         systematyczność;
·         prezentacja prac;
·         samodzielność pracy;
·         przygotowanie do lekcji.

2.     Na początku roku szkolnego nauczyciel omawia sposoby oceniania pracy uczniów (komentarze lub ocena). Wspólnie z uczniami ustalają, jakie prace będą oceniane komentarzami.
3.    W ciągu półrocza uczeń powinien otrzymać przynajmniej 4 oceny.
4.    Ocena półroczna wystawiana jest na podstawie pracy w ciągu całego półrocza.
5.    Ocenę celującą może otrzymać uczeń, który poza obowiązkowymi pracami wykonywanymi na ocenę bardzo dobrą wykonuje dodatkowe prace, bierze udział w konkursach lub projektach informatycznych.
6.    Uczeń w ciągu półrocza może być dwukrotnie nieprzygotowany do lekcji.
7.    Nauczyciel informuje ucznia o każdej jego ocenie i uzasadnia ją.
Wymagania na poszczególne oceny:
  • CELUJĄCA: uczeń uzyskuje za swoje prace oceny  bardzo dobre i celujące. Nie ma ocen niedostatecznych. Aktywnie uczestniczy w lekcjach. Jest zawsze przygotowany do lekcji, poza przypadkami losowymi niezależnymi od ucznia. Wykonuje dodatkowe prace podane przez nauczyciela. Bierze udział w konkursach informatycznych. Jest kreatywny i samodzielny, proponuje nietypowe rozwiązania problemów. Zawsze przestrzega regulaminu pracowni oraz dba o przestrzeganie praw autorskich.
  • BARDZO DOBRA: uczeń uzyskuje bardzo dobre i dobre za swoje prace. Aktywnie uczestniczy w lekcjach. Jest obowiązkowy i samodzielny. Zdobytą wiedzę stosuje do rozwiązywania problemów w nowych sytuacjach. Zawsze przestrzega regulaminu pracowni oraz dba o przestrzeganie praw autorskich.
  • DOBRA: uczeń uzyskuje za swoje prace oceny dobre lub zbliżone do dobrej. Bez zastrzeżeń pracuje na lekcji. W pracy korzysta z pomocy nauczyciela w niewielkim zakresie. Poprawnie stosuje wiadomości, rozwiązuje samodzielnie typowe problemy.
  • DOSTATECZNA: uczeń uzyskuje za większość prac oceny bliskie ocenie dostatecznej. Stara się być aktywnym na lekcji. Wykonuje poprawnie typowe polecenia o średnim stopniu trudności
  • DOPUSZCZAJĄCĄ: uczeń uzyskuje za większość prac oceny bliskie ocenie dopuszczającej. Rozwiązuje problemy typowe, o niewielkim stopniu trudności, także z pomocą nauczyciela. Zna podstawowe pojęcia.

 

Komentarze

Popularne posty