ZAJĘCIA KOMPUTEROWE W KLASIE 5E
GRAFIKA WEKTOROWA
- Poznanie darmowych bibliotek oferujących legalną grafikę, w tym wektorową.
- Doskonalenie umiejętności tworzenia dokumentów tekstowych z grafiką.
Będziemy na dzisiejszych zajęciach używać legalnej grafiki znajdującej się w bibliotekach:
https://openclipart.org/
oraz
https://pixabay.com/
1. Przejdź do obu podanych wyżej stron i zapoznaj się z ich możliwościami.
2. Otwórz dokument tekstowy na swoim Dysku Google. Nadaj mu tytuł Grafika.
3. Udostępnij swój dokument nauczycielowi (niebieski przycisk UDOSTĘPNIJ, gmail nauczyciela: iwonainka2012@gmail.com)
4. W swoim dokumencie opisz dowolne wydarzenie szkolne lub klasowe.
5. Na pulpicie komputera utwórz folder GRAFIKA WEKTOROWA i pobierz do niego kilka obrazków z podanych bibliotek, które pasują do Twojego opisu.
6. Wstaw w odpowiednie miejsca swojego tekstu pobrane grafiki, korzystając z opcji:
Nacobezu:
- Korzystaj z możliwości Dysku Google (tworzenie dokumentu, udostępnianie, wstawianie obrazu z pliku)
- Korzystaj z bezpłatnych bibliotek z grafiką.
- Stwórz krótki tekst, który zainteresuje czytelnika.
- Zwróć uwagę na estetykę pracy
THE WORLD'S LARGEST LESSON - Global goal: FOOD
Każdy talerz opowiada pewną historię
Cel lekcji:
- Poznanie możliwości edytora tekstu - wstawiania obrazka, tekstu, obiektu
- Doskonalenie umiejętności formatowania obiektów
Otwórz edytor tekstu.
Stwórz komiks, w którym przedstawisz w zabawny sposób rozmowę kilku Twoich ulubionych produktów spożywczych, leżących na talerzu. Produkty te mają mówić z jakiego kraju pochodzą, gdzie zostały kupione, jak były zapakowane (papier, folia itp.), jak dotarły do sklepu. Spróbuj znaleźć informację o cenie tych produktów i oceń, czy są zdrowe.
Twój komiks ma składać się przynajmniej z 4 scenek.
Nacobezu:
- Korzystaj z opcji wstawiania kształtu (talerz to koło), obrazu i obiektu
- Zwróć uwagę na estetykę pracy
- Wyszukuj potrzebne informacje oraz obrazki w Internecie.
- Bądź kreatywny.
- Zapisz swoją pracę na pulpicie.
Komentarze
Prześlij komentarz